Fotogrames: Stereo, David Cronenberg, 1969

[CA] BRUTAL MOODS

2022. Pel·lícula de metratge trobat: color-b/n, so, 58 min.

Quin efecte pot arribar a tenir l’arquitectura sobre l’individu, ja sigui a nivell físic, mental o emocional, i com influeix aquesta en les dinàmiques d’interacció social que es donen en l’espai públic i privat? 

De construccions robustes i monumentals, símbols de domini i control, a blocs d’habitatges decadents i laberíntics ubicats en barris perifèrics. Diferents formes d’arquitectura actuen com a mecanismes d’opressió i alienació, conduint a estats de confusió, pertorbació, i a una irremeiable pèrdua d’identitat individual i col·lectiva.

A partir de l’apropiació d’imatges de found footage, Brutal Moods indaga de quina manera el cinema ha representat les edificacions brutalistes en les seves ficcions, i en quina mesura ha pogut contribuir a generar els diversos imaginaris distòpics amb els que avui s’associa aquest moviment arquitectònic.

[ES] BRUTAL MOODS

2022. Película de metraje encontrado: color-b/n, sonido, 58 min.

¿Qué efecto puede llegar a tener la arquitectura sobre el individuo, ya sea a nivel físico, mental o emocional, y cómo influye esta en las dinámicas de interacción social que se dan en el espacio público y privado?

De construcciones robustas y monumentales, símbolos de dominio y control, a bloques de viviendas decadentes y laberínticos ubicados en barrios periféricos. Diferentes formas de arquitectura actúan como mecanismos de opresión y alienación, conduciendo a estados de confusión, perturbación, y a una irremediable pérdida de identidad individual y colectiva.

A partir de la apropiación de imágenes de found footage, Brutal Moods indaga de qué modo el cine ha representado las edificaciones brutalistas en sus ficciones, y en qué medida ha podido contribuir a generar los diversos imaginarios distópicos con los que hoy se asocia este movimiento arquitectónico.

[EN] BRUTAL MOODS

2022. Found footage film: colour-b&w, sound, 58 min.

What effect can architecture have on the individual, whether on a physical, mental or emotional level, and how does it influence the dynamics of social interaction that occur both in public and private spaces?

From monumental and robust constructions, symbols of domination and control, to decadent and labyrinthine housing blocks located in peripheral neighbourhoods. Different forms of architecture act as mechanisms of oppression and alienation, leading to states of confusion, disturbance, and an inevitable loss of individual and collective identity.

Based on found footage, Brutal Moods explores how cinema has represented Brutalist buildings in its fictional stories, and to what extent it has contributed to generate the different dystopian imaginaries with which this architectural movement is associated today.

Fotograma: Coma, Michael Crichton, 1978

Fotograma: Sleeper, Woody Allen, 1973

Fotograma: Farenheit 451, Fançois Truffaut, 1966

FESTIVALS, PROJECCIONS I PREMIS / FESTIVALES, PROYECCIONES Y PREMIOS / FESTIVALS, SCREENINGS AND AWARDS

2024. Festival Écrans Urbains. Lausanne, Switzerland (23/02).

2023. International Experimental Film Festival. Official Selection. Athens, Greece (27/10).

2023. Architecture Film Festival Rotterdam. Official Selection. Rotterdam, The Netherlands (06/10).

2023. Film and Architecture Festival. Screening and music performance. Prague, Czech Republic (01/10).

2023. Asolo Art Film Festival. Official Selection. Asolo, Italy (17/06).

2022. Premi El Temps de les Arts de Cinema Experimental. Països Catalans.

2022. Scan Festival Internacional de Fotografia-COAC Tarragona. Tarragona, Catalunya (24/11).

2022. Festival Transterritorial de Cine Underground. Official Selection. Buenos Aires, Argentina (16/11).

2022. Experimental Film Guanajuato. Official Selection. Guanajuato, México (22/10).

2022. Oldenburg International Film Festival. Official Selection. Oldenburg, Germany (15/09, 17/09).

2022. Directed by Women Spain. Official Selection. Madrid, Spain (08/09).

2022. Cinema Urbana. Architecture Film Festival Brasilia. Official Selection. Brasilia, Brazil (17/08).

2022. Montreal Independent Film Festival. Best Experimental Film Award. Canada.

Fotograma: The Machinist, Brad Anderson, 2004

Fotograma: La Madriguera, Carlos Saura, 1969

CRÈDITS / CRÉDITOS / CREDITS

Direcció, guió i documentació / Direction, script and research: Marta Bisbal Torres

Producció / Production: Marta Bisbal Torres

Muntatge / Editing: Juan Carrano

Mescla de so / Sound mixing: Martí Albert

Correcció de color / Color grading: Pablo Lago Dantas

Disseny gràfic / Graphic design: Jaime Narváez

Amb el suport de / With the support of: Roca Umbert Fàbrica de les Arts / Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura

Idioma / Language: V.O. disponible amb subtítols en català, castellà o anglès / O.V. with Catalan, Spanish or English subtitles available